THEMABIJEENKOMST VEILIG WONEN

Op 28 september gaven de ledenconsulenten Birgit Vermeulen en Dorien Korthout van Thebe extra een presentatie aan de mantelzorgers van het Lokaal Steunpunt Mantelzorg en de aanwezigen van andere doelgroepen. De strekking was de mogelijkheden te laten zien om zo lang mogelijk zelfstandig, maar wel veilig, thuis te wonen.

Als men lid is van Thebe extra komen zij ook, gratis, aan huis voor advies.

Thebe extra en Thebe wijkverpleging zijn wel 2 aparte organisaties.

De presentatie begon over woonadviezen. Er werd een digitaal huis geprojecteerd. Alle vertrekken van het huis werden doorgenomen en er werden  veel praktische tips gegeven.

Bij de Thuiszorgwinkel van Thebe  zijn er heel veel hulpmiddelen te leen bijvoorbeeld  loophulpmiddelen zoals krukken. Rollators kun je als lid 2 x 13 weken gratis lenen.

Wat erg handig is voor mantelzorgers is het anti dwaalpakket. Dit bestaat uit een mat met een sensor om voor het bed te leggen bij de zorgvrager  en apparaatjes met sensoren om bijv. onder het hoofdkussen te leggen van de mantelzorger . Ook kan er een sensor worden geplaatst aan de buitendeur. Mantelzorgers worden gewekt of gewaarschuwd als de zorgvrager uit bed gaat of misschien naar buiten wil gaan.

Ook geeft Thebe extra veel service aan huis bijv. een opticien, kapper, pedicure, pruikenservice, schoenenservice en maaltijden. Er is zelfs een klussendienst, zij doen ook tuinonderhoud regelenen geven ook computerles aan huis.

Dan is er ook nog de personen alarmering door middel van een hals of polszendertje. De zorgcentrale is 24 uur bemand. Ook is via Zorgnet beeldbellen via een webcam mogelijk.

Thebe extra geeft ook verschillende cursussen en voorlichting bijv. EHBO bij kinderen (eg populair bij opa’s en oma’s), gratis voetanalyse. Om de mobiliteit van ouderen te bevorderen wordt er korting gegeven aan leden voor bijv. fitness, wandelschoenen enz.  Zij verzorgen ook dag- en wandeltochten.

Moet je gebruik maken van een zorghotel dat krijg je als Thebe extra lid, vanaf september, een korting op een verblijf bij zorghotel Merlinde in Breda.

De aanwezigen kregen tijdens de levendige en boeiende presentatie heel veel nieuwe  informatie over de mogelijkheden van Thebe extra . Alle informatie is terug te vinden op de website www.thebe-extra.nl of in het ledenblad "leefstijl”. Bellen kun je naar 088-1171172 .

Afbeelding invoegen                     Afbeelding invoegen